Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Wykodowanie zaworu EGR - jak to wygląda w praktyce?

W nowoczesnych silnikach spalinowych stosuje się wiele rozwiązań pozwalających na obniżanie zawartości szkodliwych składników spalin, opuszczających układ wydechowy. Wśród nich znajduje się EGR, czyli Exhaust Gas Recirculation, będący jednym z urządzeń sprawiających użytkownikom szczególnie wiele problemów. Jego awarie są kosztowne, a pozbycie się głównego elementu tj. zaworu recyrkulacji spalin wymaga fachowej wiedzy i oprzyrządowania.
Jak działa zawór EGR?
Zawór EGR pozwala na kontrolę emisji spalin, które po opuszczeniu komory spalania są ponownie kierowane do kolektora dolotowego silnika w celu zmniejszenia udziału tlenu w zasysanym powietrzu. Ma to doprowadzić do redukcji temperatury spalania, a przez to ograniczenia emisji NOx. Zawory współpracują z elektroniką silnika, dozując dawkę spalin, w zależności od obciążenia silnika i warunków jego pracy. Zwykle zawór jest aktywowany przy średnich i niskich obrotach, a spaliny, zanim zostaną przepuszczone do kolektora, są wysyłane do specjalnej chłodnicy, dzięki czemu zmniejszana jest ich temperatura.
Przeczytaj również: Usuwanie EGR w spycharkach - korzyści dla właścicieli i operatorów maszyn
Podstawowym problemem związanym z funkcjonowaniem tego układu jest redukcja mocy silnika przy najczęściej wykorzystywanym poziomie średnich obrotów. Przekłada się to na uzyskiwane osiągi, a także zanieczyszczanie kolektora dolotowego nagarem, zmniejszające jego drożność. Często ulega on również awariom. Pozbycie się niedogodności jest możliwe za sprawą usługi usuwania EGR, którą oferuje Premium Car Coding.
Przeczytaj również: Proces usuwania EGR – co warto wiedzieć przed podjęciem decyzji?
Co wiąże się z pozbyciem się zaworu EGR
Usuwanie EGR jest możliwe zarówno w przypadku starszych jednostek napędowych, gdzie nie był on sterowany elektronicznie, jak i gdy chodzi o nowsze silniki, które są w pełni skomputeryzowane. W tym przypadku konieczna jest jednak zmiana oprogramowania sterującego pracą silnika, ponieważ praca zaworu jest nadzorowana przez komputer i ma wpływ na temperaturę spalania i inne parametry jego pracy. Modyfikacje sterownika silnika wymagają fachowej wiedzy oraz wprowadzenia właściwych ustawień, w przeciwnym razie może dojść nie tylko do ciągłego pojawiania się komunikatów „check engine”, ale też uszkodzenia silnika. Firmą, która zajmuje się usuwaniem EGR, jest Premium Car Coding specjalizująca się w zaawansowanym chiptuningu.
Przeczytaj również: Nowoczesne urządzenia na samochodowych stanowiskach diagnostycznych
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana