Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Wykodowanie zaworu EGR - jak to wygląda w praktyce?
W nowoczesnych silnikach spalinowych stosuje się wiele rozwiązań pozwalających na obniżanie zawartości szkodliwych składników spalin, opuszczających układ wydechowy. Wśród nich znajduje się EGR, czyli Exhaust Gas Recirculation, będący jednym z urządzeń sprawiających użytkownikom szczególnie wiele problemów. Jego awarie są kosztowne, a pozbycie się głównego elementu tj. zaworu recyrkulacji spalin wymaga fachowej wiedzy i oprzyrządowania.
Jak działa zawór EGR?
Zawór EGR pozwala na kontrolę emisji spalin, które po opuszczeniu komory spalania są ponownie kierowane do kolektora dolotowego silnika w celu zmniejszenia udziału tlenu w zasysanym powietrzu. Ma to doprowadzić do redukcji temperatury spalania, a przez to ograniczenia emisji NOx. Zawory współpracują z elektroniką silnika, dozując dawkę spalin, w zależności od obciążenia silnika i warunków jego pracy. Zwykle zawór jest aktywowany przy średnich i niskich obrotach, a spaliny, zanim zostaną przepuszczone do kolektora, są wysyłane do specjalnej chłodnicy, dzięki czemu zmniejszana jest ich temperatura.
Podstawowym problemem związanym z funkcjonowaniem tego układu jest redukcja mocy silnika przy najczęściej wykorzystywanym poziomie średnich obrotów. Przekłada się to na uzyskiwane osiągi, a także zanieczyszczanie kolektora dolotowego nagarem, zmniejszające jego drożność. Często ulega on również awariom. Pozbycie się niedogodności jest możliwe za sprawą usługi usuwania EGR, którą oferuje Premium Car Coding.
Co wiąże się z pozbyciem się zaworu EGR
Usuwanie EGR jest możliwe zarówno w przypadku starszych jednostek napędowych, gdzie nie był on sterowany elektronicznie, jak i gdy chodzi o nowsze silniki, które są w pełni skomputeryzowane. W tym przypadku konieczna jest jednak zmiana oprogramowania sterującego pracą silnika, ponieważ praca zaworu jest nadzorowana przez komputer i ma wpływ na temperaturę spalania i inne parametry jego pracy. Modyfikacje sterownika silnika wymagają fachowej wiedzy oraz wprowadzenia właściwych ustawień, w przeciwnym razie może dojść nie tylko do ciągłego pojawiania się komunikatów „check engine”, ale też uszkodzenia silnika. Firmą, która zajmuje się usuwaniem EGR, jest Premium Car Coding specjalizująca się w zaawansowanym chiptuningu.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana