Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Na czym polega piaskowanie samochodu? Zalety i koszty
Piaskowanie samochodu to dobry sposób na bezpieczne oczyszczenie jego karoserii i innych elementów. Ten proces musi być uzupełniony o powlekanie antykorozyjne. Dlaczego? Wszystkiego dowiesz się z naszego poradnika. Jeśli masz stary samochód, zwłaszcza o wartości zabytkowej, musisz o niego zadbać. Przeczytaj o efektywnej metodzie odnawiania, jaką jest piaskowanie, by cieszyć się swoją maszyną mimo upływu lat.
Czym jest piaskowanie samochodu?
Piaskowanie samochodu to metoda, która przewyższa tradycyjne sposoby usuwania rdzy i brudu za pomocą papieru ściernego lub szczotki drucianej. Chodzi bowiem o to, by nie uszkodzić materiału. Mechaniczne pocieranie daje jednak odwrotny skutek. Dlatego warto zainteresować się mniej inwazyjnym narzędziem. Co więcej, piaskowanie umożliwia dotarcie nawet do trudno dostępnych miejsc. Jak to się dzieje?
W tym celu nakierowuje się na pojazd strumień sprężonego powietrza lub cieczy, w których znajduje się mikroskopijny materiał ścierny. Zwykle jest to piasek: kwarcowy bądź szklarski. Rzadziej sięga się suchy lód i żużel. Nie uszkadzasz żadnych elementów pojazdu. Wszelkie zagięcia i wgłębienia nie są problemem dla urządzenia.
Jakie części można poddać piaskowaniu samochodu?
Piaskowanie to skuteczny i nieszkodliwy sposób na odnowienie auta. Dotyczy kilku podstawowych elementów.
Piaskowanie karoserii samochodu
Karoseria pełni ważną funkcję w samochodzie, bo chroni jego wnętrze, pełne misternych konstrukcji. Znosi oddziaływanie atmosfery i zwyczajnie się starzeje. W miarę upływu czasu, powłoka antykorozyjna schodzi, więc pojawia się rdza. Ta zaś jest niechcianym zjawiskiem, uszkadzającym materiał. Po długim używaniu także lakier traci swój dawny blask. Do tego dochodzą czynniki mechaniczne, które skutkują wgnieceniami karoserii.
Pierwszym etapem “leczenia” jest w takiej sytuacji właśnie piaskowanie nadwozia samochodu. Dogłębnie oczyszcza się każdy odcinek. Po tym blacha jest “goła”, niczym nie chroniona. Dlatego krótko po przeprowadzonym procesie, nanosi się powłokę antykorozyjną na karoserię (to może być na przykład cynkowanie). Powierzchnia po piaskowaniu jest szorstka, dzięki temu lepiej się ją potem lakieruje.
Piaskowanie ramy samochodu — dlaczego i kiedy jest ważne?
Ramy pojazdów są różne. Inne spotkasz w samochodach osobowych i ciężarowych, inne w sportowych, rajdowych lub terenowych. W każdym z nich tworzą sztywność i bazę dla innych części: podwozia, nadwozia i silnika. Przy poważnych renowacjach — chociażby aut zabytkowych — piaskowanie ramy samochodu pozwala na uzyskanie trwałego efektu. Dobrze potraktowany “szkielet” maszyny utrzyma całą resztę. A ty będziesz dłużej cieszyć swoich pojazdem.
Co daje piaskowanie podwozia samochodu?
Newralgiczne miejsca najlepiej jest traktować piaskowaniem. Nie ma lepszej metody na odświeżenie i wygładzenie podwozia. Łatwo pozbędziesz się wszelkich wykwitów, glonów, zanieczyszczeń, osadu oraz zacieków. Niestety to proces jednocześnie szkodliwy dla zdrowia, dlatego trzeba zachować przy nim wszelkie zasady bezpieczeństwa.
Ile kosztuje piaskowanie samochodu?
Na koszt piaskowania samochodu składają się następujące czynniki:
wielkość powierzchni,
materiał,
stopień zabrudzeń,
rodzaj użytego ścierniwa,
efekt, jakiego oczekujesz.
Piaskowanie to wymagający szczególnych zabezpieczeń proces. To przekłada się na jego cenę. Musisz uważać na to, jakie ścierniwo wybierasz. Najgorszy dla zdrowia jest piasek, jednak wystarczy ubranie ochronne, aby nie dostał się do płuc. Są jednak takie materiały, które źle oddziałują na człowieka już po ich zastosowaniu. To substytuty: żwir stalowy, żużel węglowy, szkło niklowe i inne. Średni kwota piaskowania waha się od 1 tysiąca do 3 tysięcy złotych. Jeśli chcesz piaskować tylko ramę auta osobowego, zapłacisz około 500 zł.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana