Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Kiedy naprawa silnika samochodowego jest opłacalna?
W przypadku awarii silnika samochodowego jednym z rozwiązań jest naprawa. Wiąże się to z poniesieniem przez właściciela auta sporych kosztów, które czasem mogą przewyższać wartość pojazdu. Z obawy o zbyt wysoką cenę remontu silnika wiele osób zastanawia się nad opłacalnością takiej decyzji. W jakich sytuacjach podjęcie próby remontu silnika ma sens?
Naprawa silnika — przyczyny problemu
Problemy z silnikiem pojawiają się najczęściej w samochodach mających na swoim koncie duży przebieg. Przyjmuje się, że w starszych pojazdach naprawa konieczna jest po przejechaniu 300 - 400 tys. km. Nowe samochody zazwyczaj wyposażone są w silniki o obniżonej trwałości, w których czasem naprawa silnika staje się koniecznością po przejechaniu zaledwie 200 tys. km.
Przeczytaj również: Kiedy konieczna jest wymiana oleju w samochodzie?
Na szybsze zużycie komponentów napędu wpływać może kilka czynników. Mowa tu między innymi o:
używanie nieodpowiedniego oleju silnikowego,
brak regularności w wymienianiu oleju czy filtra powietrza,
mała płynność jazdy,
duże obciążanie nierozgrzanego silnika lub obciążanie na niskich obrotach,
Dbałość o niepopełnianie wymienionych błędów pozwala na wydłużenie żywotności silnika i tym samym uniknięcie wysokich kosztów związanych z serwisowaniem.
Przeczytaj również: Jakie elementy systemu napędowego psują się najczęściej?
W jakich sytuacjach warto naprawić silnik?
Jeśli samochód traci dużo oleju, pracuje nierównomiernie lub z rury wydechowej wydobywa się dym, to może oznaczać problemy z silnikiem. Naprawa to sensowna i opłacalna alternatywa dla zakupu nowej jednostki napędowej w kilku przypadkach:
Przeczytaj również: Co jest oznaką, że sprzęgło trzeba wymienić?
zerwanie paska rozrządu — w takiej sytuacji najczęściej zepsuciu ulegają elementy głowicy takie jak zawory, prowadnice czy popychacze. Koszt naprawy wahać się będzie od 2,5 do 4 tysięcy,
utrata kompresji podczas jazdy na gazie — podczas pracy na LPG podzespoły narażone są na szybszą erozję gniazd zaworowych i zaworów. Naprawa silnika w takiej sytuacji wiąże się z poniesieniem kosztów w wysokości około 2,5 tys.,
uszkodzenie uszczelki pod głowicą — w wyniku przegrzania silnika ma miejsce przepalenie uszczelki, na skutek czego z rury wydobywa się biały dym. Ma to związek również ze spadkiem mocy. Koszt naprawy to około 2 tys. zł.
Decydując się na naprawę, warto skorzystać ze sprawdzonego warsztatu, np. Pomierscy. Zagwarantuje to sprawne rozwiązanie problemu z zachowaniem najwyższego standardu obsługi.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana