Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jakie elementy systemu napędowego psują się najczęściej?
W układzie napędowym zdarza się wiele awarii. Najpopularniejsze z nich to zepsucie skrzyni biegów, usterki koła dwumasowego, uszkodzenia przegubów napędowych czy zużycie elementów sprzęgła. Jakie są najczęstsze objawy tych awarii? Czy da się wyróżnić ogólne przyczyny usterek niektórych elementów układu napędowego?
Jaka jest żywotność układu napędowego?
Mechanicy są zgodni – trwałość określonych elementów systemu napędowego (sprzęgło, przeguby, skrzynia biegów) jest uzależniona od mocy silnika. Im większa moc silnika, tym większe obciążenie dla układu napędowego. Na stan tego systemu może wpływać także styl i sposób jazdy kierowcy – lepszych rezultatów mogą oczekiwać ci, którzy unikają dużych przeciążeń podczas ruszania, jeżdżą płynnie i spokojnie. Gwałtowny start, agresywna i sportowa jazda czy nadmierna eksploatacja sprzęgła podczas jazdy, nie wróżą dobrze żywotności układu napędowego w aucie.
Przeczytaj również: Czy regenerowane turbosprężarki podlegają gwarancji?
W warsztacie samochodowym Samli z Rumii istnieje możliwość dokonania diagnostyki i napraw w zakresie układu napędowego. Firma zajmuje się także sprzedażą części zamiennych do samochodów.
Przeczytaj również: Kiedy konieczna jest wymiana oleju w samochodzie?
Charakterystyka usterek układu napędowego
Nowocześniejsze samochody mają często problemy z dwumasowym kołem zamachowym. Usterka objawia się charakterystycznym stykaniem i hałasem podczas uruchamiania silnika, a także szarpaniem i wibracjami podczas przyspieszania. Dość typowym objawem jest także klekotanie na biegu jałowym. Najczęstsze przyczyny awarii dwumasowego koła zamachowego to agresywne poruszanie się lub jazda przy zbyt niskich obrotach silnika.
Przeczytaj również: Co jest oznaką, że sprzęgło trzeba wymienić?
Jeśli chodzi o manualną skrzynię biegów, jej awaria objawia się stukaniem, oporem przy próbie zmiany biegu, luzami na drążku, wypadaniem biegów z pozycji, szarpnięciami drążka przy wciskaniu pedału gazu, a także charakterystycznym metalicznym zgrzytaniem w momencie zmiany biegu. Nawet początkujący kierowca powinien szybko zorientować się, że z owym elementem układu napędowego dzieje się coś złego.
Nie należy także lekceważyć objawów uszkodzonego lub zużytego przegubu napędowego. Najczęściej kierowca może zauważyć odgłosy stukania podczas ruszania auta, nietypowe dźwięki w trakcie przyspieszania, a także specyficzne zachowanie samochodu podczas jazdy (np. problemy ze skrętem w jedną stronę).
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana