Jak często powinno się zlecać serwis samochodów? Sprawdź przybliżone opłaty

Jak często powinno się zlecać serwis samochodów? Sprawdź przybliżone opłaty

Serwis samochodów w jakimś stopniu kierowcy mogą robią sami. W wielu przypadkach jednak trzeba udać się do warsztatu. Przeglądowi poddaje się przede wszystkim kilkuletnie i starsze auta. Skąd wiedzieć, kiedy udać się do mechanika? Nie można bowiem czekać na awarię! Czy zawsze musisz korzystać z autoryzowanej stacji obsługi? Przeczytaj nasze kompendium wiedzy i zadbaj o spokojne podróże!

Kiedy przeprowadza się serwis samochodów?

W przypadku nowych aut, przegląd najlepiej jest zrobić po roku użytkowania. Dotyczy on wszystkich eksploatowanych elementów. Ogólnie mówiąc, serwis samochodów powinno się przeprowadzać po każdym przejechaniu 15 tysięcy kilometrów. Po tym czasie wymiany wymaga chociażby olej silnikowy. Co 12 miesięcy obowiązkowy jest również serwis klimatyzacji w samochodzie. Gromadzi się w niej bowiem wiele szkodliwych dla zdrowia drobnoustrojów. Mechanik musi zastąpić stary filtr nowym, a całą instalację odgrzybić.

Przeczytaj również: Kiedy klimatyzacja samochodowa wymaga naprawy?

Co jeszcze? Układ wewnętrzny musi być odpowiednio chłodzony, by działał prawidłowo. Kiedy jego wydajność spada, wpływa to na żywotność sprężarki. Dużo zapłacisz za nową. Dlatego trzeba ją kontrolować. Podczas przeglądu mechanik sprawdza nie tylko powyższe elementy. Powinien wziąć pod lupę też:

Przeczytaj również: Co obejmuje profesjonalny serwis samochodów dostawczych?

  • zawieszenie,

  • zużycie wycieraczek,

  • oświetlenie.

Raz na dwa lata dobrze jest ponadto wymienić filtr paliwa i płyn hamulcowy. Co trzy lata dobrze zweryfikować stan klocków i tarcz hamulcowych oraz ciśnienie w oponach. Poza tym, z mechanikiem dobrze jest skontaktować się, jeśli tylko zauważysz jakąś nieprawidłowość w działaniu pojazdu. Usterki to oczywisty motyw konsultacji.

Przeczytaj również: Dlaczego powinno się regularnie impregnować podwozie auta?

Czy serwisowanie samochodu powinno odbywać się w ASO?

Pewnie to pytanie spędza ci sen z powiek. Spieszymy z odpowiedzią. Autoryzowane stacje obsługi pojazdów współpracują z producentami. Jak to się ma do serwisu aut? Takie firmy posiadają oryginalne części oraz posługują się sprzętem i oprogramowaniem zalecanym przez producenta. Możesz więcej u nich zdziałać niż w zwykłym warsztacie, bo mają dostęp do wielu więcej możliwości. Za tym idą jednakże wyższe koszty. To powoduje, że kierowcy wolą udać się do warsztatu. I mają do tego prawo! Pozwalają na to unijne przepisy GVO.

Warunkiem utrzymania gwarancji jest stosowanie się do zaleceń producenta pojazdu. Czyli musisz regularnie serwisować maszynę i mieć to udokumentowanie na piśmie. Na rynku działają warsztaty, których standard jest zbliżony do ASO. Uzyskasz w nich potrzebną pomoc nawet przy trudniejszych naprawach. Co ciekawe, unijne prawo nakazuje, by producenci udostępniali warsztatom oprogramowanie, by umożliwić serwis auta poza ASO. Za dostęp do tego systemu, zwanego Pass Thru, serwisanci muszą jednak płacić. Zanim więc skorzystasz z usług firmy, upewnij się, że ma opłacony abonament dostępu.

Ile kosztuje serwis samochodu?

Oczywiście, kiedy mówimy o serwisie, nie chodzi nam o obowiązkowy przegląd techniczny, tylko ten wypływający z potrzeby. Koszt przeglądu w warsztacie kosztuje około 250 zł. W ASO ceny są znacznie wyższe: zaczynają się od 500 zł, a kończą nawet na 2500 zł (w przypadku aut z kategorii premium).

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.