Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Jak często należy serwisować skuter?
Skutery, podobnie jak inne pojazdy, narażone są na różnego rodzaju usterki. Aby uniknąć przynajmniej części z nich, warto regularnie odwiedzać serwis skuterów. W jakich sytuacjach powinniśmy zabrać nasz jednoślad do warsztatu? Sprawdź.
Co psuje się w skuterze?
Gdy nasz skuter zaczyna szwankować, od razu zauważamy, że coś jest nie tak. O wiele trudniej jest jednak znaleźć przyczynę usterki. Właściciele najczęściej zgłaszają awarie dotyczące układu hamulcowego, układu kierowniczego, rozrusznika i przekładni. Niepokojącym sygnałem mogą być m.in. piski w trakcie hamowania, zaburzenia precyzji kierowania pojazdem lub problemy z uruchomieniem silnika. Niektóre usterki można usunąć samodzielnie, najczęściej jednak najlepiej skorzystać z profesjonalnego serwisu skuterów. Przede wszystkim warto w miarę możliwości zapobiegać awariom i regularnie serwisować swój pojazd, nawet jeśli nic złego się jeszcze nie dzieje.
Badanie techniczne skutera
Warto wiedzieć, że od 2009 roku skutery i motorowery w kwestii badań technicznych są traktowane tak samo jak samochody osobowe. Oznacza to, że muszą być regularnie sprawdzane w stacji kontroli pojazdów. Pierwsze badanie nowego pojazdu należy przeprowadzić przed upływem trzech lat od pierwszej rejestracji. Kolejne badania przeprowadza się po dwóch latach, a następnie przegląd trzeba wykonywać co roku. Jeśli nie dopełnimy tego obowiązku, musimy liczyć się z konsekwencjami. W trakcie badania technicznego diagnosta sprawdzi, czy stan techniczny skutera pozwala na dopuszczenie go do ruchu drogowego. Fachowcy z firmy MotoPasja24 przekonują jednak, że nie należy jednak ograniczać się wyłącznie obowiązkowych przeglądów.
Serwis gwarancyjny i pogwarancyjny
Podobnie jak w przypadku samochodów, producenci skuterów wymagają, aby zakupione pojazdy były regularnie sprawdzane w ramach przeglądów gwarancyjnych. W ramach takiej usługi sprawdzany jest stan techniczny całego skutera i wymieniane są materiały eksploatacyjne, np. olej silnikowy. Częstotliwość takich przeglądów uzależniona jest od wymagań konkretnego producenta. Po okresie gwarancji warto kontynuować dobre praktyki i przyprowadzać skuter na przeglądy pogwarancyjne, np. przed początkiem sezonu. Dzięki takiemu postępowaniu zyskamy pewność, że jazda będzie przyjemna i bezpieczna.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana