Dlaczego warto zainwestować w monitoring pojazdów i ile to kosztuje?

Dlaczego warto zainwestować w monitoring pojazdów i ile to kosztuje?

Monitoring pojazdów przydaje się nie tylko przy zarządzaniu flotą, ale też prywatnie. Bezpieczeństwo i lokalizacja swojej własności to tylko niektóre spośród wielu innych korzyści tej technologii. Poznaj je, czytając nasz poradnik. Jakie rodzaje systemów monitorowania masz w ogóle do wyboru? Zobacz listę możliwości, jakie dają również pracownikom. Zachęcamy do lektury.

Jakie są zalety monitoringu pojazdów dla przedsiębiorstwa?

Monitoring pojazdów pozwala pracodawcy:

  • lokalizować flotę transportową,

  • kontrolować pracownika — można sprawdzić, czy znajduje się poza samochodem i wywiązuje się ze swoich obowiązków poza postojami,

  • tworzyć historie przebytych tras w systemie monitorowania pojazdów,

  • chronić pojazdy przed kradzieżą,

  • sprawdzać stan silnika i prędkość, z jaką porusza się kierowca,

  • określać zużycie paliwa,

  • przyjrzeć się parametrom jazdy (sposób prowadzenia auta przez pracownika),

  • wysyłać polecenia pracownikom,

  • tworzyć pełne raporty w celu rozliczeń,

  • stwierdzić, czy samochód wymaga serwisowania,

  • wyszukiwać adresy na mapie elektronicznej.

Z kolei sam pracownik dowiaduje się dzięki monitoringu samochodowemu, jak wygląda sytuacja na trasie. Otrzymuje informacje o pobliskich kolizjach, patrolach policji i Inspektoratu Transportu Drogowego (też nieoznakowanych) oraz fotoradarach. Może łatwo ominąć ewentualne korki, by zapewnić sobie bezproblemowy i płynny przejazd do celu.

Monitoring pozycji pojazdu — dlaczego warto się w niego zaopatrzyć?

Każdy może czerpać korzyści z monitoringu pojazdów. Jako osoba prywatna szybko określisz położenie swojego samochodu na wypadek kradzieży. Policja łatwo dotrze do sprawcy i odzyska twoją własność. To działania po fakcie, jednak liczy się znalezienie złodzieja i zwrócenie ci samochodu.

Warto połączyć monitoring z technologią CanLock. Dostajesz powiadomienia na telefon w chwili próby włamania się do twojego auta. Zdalnie wyłączysz zapłon silnika, co uniemożliwi złodziejowi odjazd.

Czym jest komputerowy monitoring pojazdów?

Nowoczesny komputerowy monitoring pojazdu polega na wizualizowaniu wszelkich danych z trasy kierowcy w specjalnym oprogramowaniu. Przedsiębiorca otrzymuje informacje w czasie rzeczywistym. Szczegółową funkcjonalność przestawiliśmy w podpunktach powyżej. Jeśli chcesz łatwo tworzyć zestawienia, wykresy i rozliczać się z kierowcami, koniecznie powinieneś zaopatrzyć się w ten system.

Monitoring GPS pojazdów a monitoring radiowy — jakie są różnice?

Do namierzania aut wykorzystuje się trzy rodzaje technologii:

  1. radiową,

  2. GPS/GSM,

  3. będącą połączeniem obu powyższych narzędzi.

W monitoringu GPS bazuje się na łączności satelitarnej. Zależy ona od operatorów komórkowych. Pozwala namierzać pojazd w czasie rzeczywistym. Jednak istnieje zagrożenie zagłuszenia częstotliwości. Pod względem lokalizacji, monitoring radiowy jest dużo dokładniejszy — ale już po kradzieży. To znaczy, że na bieżąco nie wysyła informacji o położeniu samochodu. Ma za to inne zalety:

  • nie można go skanować, zakłócić i dezaktywować,

  • zasila się go baterią, nie pobiera energii z samochodu.

Ile kosztuje monitoring pojazdu?

Na cenę składa się nie tylko sam sprzęt, ale też montaż i abonament. Monitoring podpięty do szyby CAN daje szczegółowe informacje na temat pojazdu, ale jest też droższy. To wydatek rzędu 600 zł. Bez tej funkcji, cena lokalizatora maleje dwa razy.

form success Dziękujemy za ocenę artykułu

form error Błąd - akcja została wstrzymana

Dodaj komentarz

form success Dziękujemy za dodanie komentarza

Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.

form error Błąd - akcja została wstrzymana

pozostała liczba znaków: 1000

Komentarze użytkowników

Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.

Dodaj komentarz jako pierwszy!

Dodaj komentarz

Dbamy o Twoją prywatność

W naszym serwisie używamy plików cookies (tzw. ciasteczek), które zapisują się w przeglądarce internetowej Twojego urządzenia.

Dzięki nim zapewniamy prawidłowe działanie strony internetowej, a także możemy lepiej dostosować ją do preferencji użytkowników. Pliki cookies umożliwiają nam analizę zachowania użytkowników na stronie, a także pozwalają na odpowiednie dopasowanie treści reklamowych, również przy współpracy z wybranymi partnerami. Możesz zarządzać plikami cookies, przechodząc do Ustawień. Informujemy, że zgodę można wycofać w dowolnym momencie. Więcej informacji znajdziesz w naszej Polityce Cookies.

Zaawansowane ustawienia cookies

Techniczne i funkcjonalne pliki cookie umożliwiają prawidłowe działanie naszej strony internetowej. Wykorzystujemy je w celu zapewnienia bezpieczeństwa i odpowiedniego wyświetlania strony. Dzięki nim możemy ulepszyć usługi oferowane za jej pośrednictwem, na przykład dostosowując je do wyborów użytkownika. Pliki z tej kategorii umożliwiają także rozpoznanie preferencji użytkownika po powrocie na naszą stronę.

Analityczne pliki cookie zbierają informacje na temat liczby wizyt użytkowników i ich aktywności na naszej stronie internetowej. Dzięki nim możemy mierzyć i poprawiać wydajność naszej strony. Pozwalają nam zobaczyć, w jaki sposób odwiedzający poruszają się po niej i jakimi informacjami są zainteresowani. Dzięki temu możemy lepiej dopasować stronę internetową do potrzeb użytkowników oraz rozwijać naszą ofertę. Wszystkie dane są zbierane i agregowane anonimowo.

Marketingowe pliki cookie są wykorzystywane do dostarczania reklam dopasowanych do preferencji użytkownika. Mogą być ustawiane przez nas lub naszych partnerów reklamowych za pośrednictwem naszej strony. Umożliwiają rozpoznanie zainteresowań użytkownika oraz wyświetlanie odpowiednich reklam zarówno na naszej stronie, jak i na innych stronach internetowych i platformach społecznościowych. Pliki z tej kategorii pozwalają także na mierzenie skuteczności kampanii marketingowych.