Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Dlaczego powinno się regularnie impregnować podwozie auta?
Samochody, które są stale w użytku, wymagają specjalnej troski ze strony właściciela. Dzięki temu wzrasta bezpieczeństwo jazdy, a auto nie psuje się przez długi czas. Szczególnie istotną sprawą jest przygotowanie go do jazdy w trudnych warunkach pogodowych. Jesienią i zimą to właśnie podwozie jest narażone na działanie korozji. Na szczęście można walczyć z rdzą za pomocą odpowiedniej konserwacji. Na czym ona polega?
Dlaczego warto zaimpregnować podwozie samochodu?
Konserwacja samochodu, a przede wszystkim impregnacja jego podwozia powinna być obowiązkowym działaniem wchodzącym w skład wszystkich czynności przygotowujących go do zimy. Tak się składa, że w naszym klimacie podczas jesiennych i zimowych miesięcy spód samochodu jest najbardziej narażony na działanie wilgoci oraz soli, która jest sypana na drogi. Wszystko to sprzyja powstawaniu korozji w podwoziu samochodu. Naprawianie ubytków w tym miejscu może być kłopotliwe i kosztowne, więc najlepiej zawczasu pomyśleć o pełnym zabezpieczeniu podwozia. W miejscach takich jak Warsztat Pyskowice jest możliwa kompleksowa konserwacja samochodu, a przede wszystkim jego podwozia. Działania pracowników warsztatów samochodowych polegają na nałożeniu specjalnej powłoki ochraniającej podwozie i jego podzespoły. Dzięki temu miejsca te nie będą rdzewieć przez długi czas.
Przeczytaj również: Jak często powinno się zlecać serwis samochodów? Sprawdź przybliżone opłaty
Jak przeprowadza się konserwacje podwozia?
Każdy samochód jest zabezpieczony przed rdzą już przez producenta. Zazwyczaj jest to warstwa cynku o grubości około 10 mikrometrów. Niestety z biegiem lat traci ona swoje właściwości i w podwoziu zaczynają pojawiać się ogniska rdzy. Wtedy impregnowanie podwozia zaczyna się od ich zlikwidowania. Najczęściej robi się to przy pomocy wiertarki z odpowiednią końcówką. Miejsca, które w ten sposób zostały oczyszczone, są zabezpieczane odrdzewiaczem i podkładem epoksydowym, który trzeba nanieść na wszystkie metalowe części podwozia. Początkowe czynności dotyczące impregnacji polegają na położeniu podkładu akrylowego. Jest on bazą dla środka ochronnego, który zatrzymuje proces niszczenia metalowych części. Może on też być użyty do impregnacji innych elementów, które nie mają warstwy ochronnej. Środek ochronny nanosi się specjalnym pistoletem, ale można też posłużyć się pędzlem.
Przeczytaj również: Kiedy klimatyzacja samochodowa wymaga naprawy?
Przeczytaj również: Co obejmuje profesjonalny serwis samochodów dostawczych?
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana