Artykuł Cię zaciekawił? Dowiedziałeś się czegoś więcej? Koniecznie zostaw komentarz! Skomentuj jako pierwszy i podziel się swoimi wrażeniami. Napisz, jak oceniasz nasz artykuł i zostaw opinię. Weź udział w dyskusji. Masz wątpliwości i chcesz dowiedzieć więcej na temat poruszanego zagadnienia? Daj znać, o czym jeszcze chciałbyś przeczytać. Dziękujemy za Twój wkład w budowę bazy komentarzy. Zachęcamy do zapoznania się z pozostałymi artykułami i komentarzami innych użytkowników.
Awarie zawieszenia samochodu. Co psuje się najczęściej?
Zawieszenie samochodu to współpracujące ze sobą podzespoły umożliwiające uzyskanie odpowiedniego poziomu komfortu podczas pokonywania nierówności, służące utrzymywaniu pojazdu na wybranym torze jazdy oraz zapewniające możliwość zachowania stabilności podczas wykonywania manewrów oraz przyspieszania i hamowania. Ze względu na obciążenia, jakim jest poddawane, z czasem jego poszczególne części mogą ulegać zużyciu i wymagać wymiany.
Jaka jest budowa układów zawieszenia?
Układ zawieszenia może mieć różną konstrukcję. Rozwiązaniami stosowanymi najczęściej jest kolumna McPhersona oraz belka skrętna i wahacze z tyłu albo zawieszenie wielowahaczowe. Kolumna McPhersona składa się z wahacza poprzecznego mocowanego do nadwozia oraz elementów tłumiących, w postaci współdziałającego amortyzatora i sprężyny. Kolumny są ze sobą połączone drążkiem stabilizatora. Zawieszenie z belką skrętną tworzą połączone ze sobą wahacze prostopadłe do długości nadwozia i przymocowane przegubami do podwozia. Łączy je belka skrętna, odbierająca działające siły i pozwalająca na ruch tłumiony amortyzatorami i współpracujące z nimi sprężynami ruch kół w górę i w dół. Używa się też drążków skrętnych tj. sprężystych prętów, które odkształcając się, umożliwiają niezależny ruch kół w pionie. Zawieszenie wielowahaczowe to połączenie wahaczy (zwykle górnego i dolnego) oraz drążków skrętnych, a także elementów tłumiących: amortyzatorów i sprężyn. Nieprawidłowa praca zawieszenia powinna skłaniać do odwiedzenia warsztatu samochodowego. W Pile warto udać się do firmy Diesel Serwis.
Przeczytaj również: Etapy naprawy turbosprężarek - co warto wiedzieć?
Co najczęściej wymaga wymiany w układach zawieszenia?
Lista części zawieszenia, które mogą ulegać awariom, jest dość długa. Do najczęściej wymienianych należą amortyzatory, które wskutek usterek tracą olej lub gaz i nie oferują odpowiedniego tłumienia. Często psują się również sworznie i silentbloki, czyli tuleje mocujące wahacze, a ponadto łączniki stabilizatorów. Wśród elementów zużywających się w przyspieszonym tempie znajdują się też poduszki amortyzatorów. Przy większych przebiegach do wymiany mogą kwalifikować się sprężyny. Diesel Serwis z Piły to firma, która poza obsługą silników wysokoprężnych oraz regeneracją pomp, filtrów DPF i FAP, a także naprawą turbin zajmuje się również naprawami zawieszenia.
Dziękujemy za ocenę artykułu
Błąd - akcja została wstrzymana
Dodaj komentarz
Dziękujemy za dodanie komentarza
Po weryfikacji, wpis pojawi się w serwisie.
Błąd - akcja została wstrzymana